[HUMAN OF KIDS BY NATURE- NHÂN VẬT CỦA KIDS BY NATURE] – Teacher Iain

HUMAN OF KIDS BY NATURE – NHÂN VẬT CỦA KIDS BY NATURE

  – Mr Iain Dickie – 

The figure of today is Iain Dickie – English teacher coming from UK. Let’s join us welcoming him in our conversation!

*Reporter: Good morning Iain, thank you very much for spending time for this short conversation. I know that you have been with KBN since first days of our new branch. What do you think about KBN’s students?
*Iain: Since joining this school I have been very pleased with the positive attitude and pleasant nature of the students. They are attentive in class and they really enjoy learning English. As they are well behaved, it is possible to use fun and creative activities for the students. I am always happy to see new students enter the school and fit in with the rest of their classmates. I like that the kids always say hello to me and ask me how I am when I see them in the hallway.

*Reporter: Any differences you can draw from KBN compared to other preshool?
*Iain: The new school is great. The classrooms have ample space to do a range of activities that can include all the children. We have a music room, art room and an outside area so learning English doesn’t have to stay in the English classroomI think the school is ambitious in its aims, hosting events such as a Christmas festival and putting on English drama shows performed by the students.

*Reporter: That’s great! Let’s talk a bit about your experience in teaching English. You have been having more than 10 years of teaching English in kingergartens in Asia. Can you share with us some of your tips to make a successful lesson?
*Iain: I think that learning English should be fun and we need to stimulate student’s young minds. I use a variety of songs, games and hands on activities to keep the students interested and help them understand and remember new language. A successful lesson is centred around the children, making sure they all have a chance to participate. The key to learning a new language is to speak and listen as much as possible. That’s why we give the students a chance to speak together as a class and individually. So far I have had a very positive experience teaching with KBN and I’m sure this will continue into the future.
**Reporter: Thank you Iain for your time. May you be full of health and success on the occasion of New Year.

=======================================================================================
Nhân vật đầu tiên được nhắc tới trong chuỗi các nhân vật của trường là thầy Iain Dickie – Giáo viên tiếng Anh đến từ nước Anh. Hãy cùng PV có cuộc trò chuyện ngắn với thầy nhé!
*Phóng Viên: Chào thầy Iain, rất cám ơn thầy cho cuộc trò chuyện hôm nay. Đến với ngôi trường KBN ngay từ những ngày đầu tiên, thầy có cảm nhận như thế nào về trường của chúng ta?
*Iain: Từ ngày gắn bó với KBN, tôi cảm thấy rất vui với thái độ tích cực và vui vẻ của các con. Các con rất chú ý trong lớp học và thực sự yêu tiếng Anh. Vì các con rất ngoan nên thật dễ để có các hoạt đông vui vẻ và sáng tạo trong giờ học. Tôi cũng rất vui khi nhìn thấy càng nhiều những gương mặt mới ở trường và các con cũng làm quen nhanh với bạn bè cùng lớp. Điều làm tôi thích hơn là các con luôn chào “Hello” và nói chuyện với tôi khi tôi nhìn thấy các con ở sảnh nhà trường.

*Phóng Viên: Thầy thấy điều khác biệt nào về ngôi trường mới mang tên KBN?
*Iain: Ngôi trường mới thật tuyệt vời. Các phòng học rất rộng để thực hiện các hoạt động học tiếng Anh với tất cả các con. Chúng ta có phòng nhạc, phòng hội họa và khu sân chơi vì thế việc học tiếng Anh không chỉ dừng lại trong lớp học mà còn cả ra ngoài sân trường.Tôi nhận thấy trường ta có rất nhiều mục tiêu hoài bão lớn cho các con, tổ chức nhiều sự kiện lớn, ví dụ đợt giáng sinh vừa qua, các con có đóng kịch tiếng Anh rất thú vị.

*Phóng Viên: Được biết thầy có hơn 10 năm kinh nghiệm dạy tiếng Anh ở các trường mầm non châu Á. Thầy có thể chia sẻ một số bí quyết để làm nên các tiết học thành công?
*Iain: Theo tôi, việc học tiếng Anh nên thú vị và chúng ta cần khích lệ tinh thần trẻ nhỏ. Tôi sử dụng nhiều các hoạt động như hát, trò chơi, và các hoạt động thực hành tạo sự thú vị giúp các con hiểu và nhớ ngôn ngữ mới. Một bài học thành công là bài học để các con là trung tâm, nơi mà tất cả các con đều có cơ hội để tham gia. Chìa khóa cho việc học một ngôn ngữ mời là nói và nghe nhiều nhất có thể. Đó là lí do vì sau chúng ta cho các con cơ hội nói cùng nhau và cá nhân trong lớp. Gần đây, tôi có một trải nghiệm tuyệt vời dạy ở KBN và tôi chắc chắn rằng, tôi sẽ tiếp tục với ngôi trường của chúng ta trong tương lai.
**Phóng Viên: Cám ơn thầy cho cuộc trò chuyện hôm nay. Nhân dịp năm mới, xin chúc thầy sức khỏe và thành công.